Tammikuu tuo luettavaa muun muassa kemian ja historian tunneille

Mustavalkoinen kuva opettajasta ja koululaisista

Voiko betoni olla vähähiilisempää? Miksi saamelaiset koulutettiin Ruotsissa toisin kuin Suomessa? Mikä selittää suomalaisen peliteollisuuden menestystä? Tammikuun artikkelit tarjoavat vastauksia muun muassa näihin kysymyksiin. Kysymyksiä tieteestä -sarjassa pohditaan, voiko tiede olla objektiivista.

Tammikuun artikkelit:

Voiko betoni olla vähähiilisempää?

  • Kirjoittaja: Otto Mankinen
  • Luonnontieteet: Fysikaalinen kemia, materiaalitekniikka, spektroskopia
  • Soveltuu fysiikan, biologian, kemian ja maantiedon tunneille ja lukion moduuleihin BI3, BI6, GE3, KE2, KE5 ja KE6
  • Artikkelin kieli: suomi

Mitä suostumus tarkoittaa uudessa seksuaalirikoslaissa?

  • Kirjoittaja: Otava Piha
  • Yhteiskuntatieteet: Oikeustiede
  • Soveltuu filosofian, terveystiedon ja yhteiskuntaopin tunneille ja lukion moduuleihin FI2, FI3, FI4 ja KE6, TE3 ja YH4
  • Artikkelin kieli: suomi

Mikä voisi selittää suomalaisen peliteollisuuden menestystä?

  • Kirjoittaja: Miikka Lehtonen
  • Yhteiskuntatieteet: Liiketaloustieteet
  • Soveltuu historian, psykologian ja yhteiskuntaopin tunneille ja lukion moduuleihin POS5 ja YH2
  • Artikkelin kieli: suomi

Miksi Ruotsin saamelaiset koulutettiin toisin kuin muissa Pohjoismaissa?

  • Kirjoittaja: Otso Kortekangas
  • Humanistiset tieteet: historia
  • Soveltuu historian ja yhteiskuntaopin tunneille ja lukion moduuleihin HI3, HI6 ja YH3
  • Artikkelin kielet: suomi ja ruotsi

Voiko tiede olla objektiivista?

  • Kirjoittaja: Saana Jukola
  • Artikkelin kielet: suomi ja ruotsi